Algemene voorwaarden

Medemens is een onderdeel van Praktijk InKleur, welke is opgericht door Anneke Coolen- van Zutphen en is gevestigd in Gennep. Medemens als handelsnaam van Praktijk InKleur is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven onder nummer 61048143. Medemens is een praktijk, die haar deuren open zet voor een nieuwe doelgroep. Zodoende zijn InKleur en Medemens enerzijds verbonden en is er anderzijds ook een diversiteit in aanbod.


Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en schriftelijke overeenkomsten van en met Medemens en daarmee ook alle verband houdende handelingen. Tijdens het intakegesprek wordt naar deze algemene voorwaarden verwezen en wordt een behandelovereenkomst ondertekend.

Vertrouwelijkheid

Medemens is verplicht tot geheimhouding. Voor overleg met derden wordt altijd eerst schriftelijk toestemming gevraagd via een toestemmingsformulier. Zoveel als mogelijk wordt betreffende informatie in gezamenlijkheid overgebracht aan derden. Wanneer een traject binnen Medemens passend is bij praktijk InKleur (vanwege andere vergoedingsmogelijkheden), zullen de algemene voorwaarden van praktijk InKleur gelden.

Aansprakelijkheid

De behandeling en begeleiding bij Medemens is gericht op verbetering en het behalen van persoonlijke doelen. De doelstelling wordt vooraf met elkaar afgestemd en kan tussentijds worden aangepast in onderling overleg.  Anneke heeft als jouw medemens een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting. De cliënt ontwikkelt zich in diens eigen proces en draagt hiervoor zelf de verantwoordelijkheid. Medemens is nimmer aansprakelijk voor directe of indirecte schade of letsel voortvloeiend uit, of in verband met, de geboden behandeling tenzij sprake is van opzet, schuld aan de zijde van Medemens.

Medemens streeft ernaar aan te sluiten bij ieders hulpvraag. Wanneer hierover klachten zijn, is het wenselijk dit met Anneke te bespreken om samen te zoeken naar een oplossing. Mochten we hier niet samen uitkomen, dan kunt u een klacht indienen. Op de website van InKleur, bij praktijkinformatie, vindt u hierover meer informatie.

Aanvullend op livesessies; beeldbellen, observatie en verslag

Op verzoek kan er tussentijds overleg plaatsvinden, zowel telefonisch, als via beeldbellen. Het is verboden om deze gesprekken op te nemen of te delen met derden.

Tarieven

De tarieven staan vermeld op de website. Wanneer er reiskosten gemaakt worden, worden deze in onderling overleg gefactureerd. Tariefwijzigingen worden ingevoerd per kalenderjaar, op 1 januari. Deze worden minstens 1 maand van tevoren aangekondigd. Kort overleg, telefonisch, per mail of app, is onderdeel van de behandeling. Wanneer er meer of structureel tijd nodig is ( > dan een kwartier) wordt dit in rekening gebracht. 

Vergoedingen

Dit geldt enkel wanneer een traject bij Medemens wordt omgezet naar InKleur, om in aanmerking te komen voor vergoeding. Therapie / psychosociale begeleiding wordt door de meeste zorgverzekeraars (gedeeltelijk) vergoed vanuit het aanvullend pakket (alternatieve zorg, natuurgeneeswijze). Dit is afhankelijk van uw zorgverzekering. Wanneer u wilt weten of uw verzekering dit ook vergoedt, kunt u contact opnemen met uw eigen zorgverzekeraar of kunt u kijken op de website van de VBAG (Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijzen). De factuur dient rechtstreeks te worden voldaan aan praktijk InKleur. Deze factuur kunt u vervolgens zelf indienen bij uw zorgverzekeraar. Om zicht te hebben op de hoogte van de vergoeding die uw verzekering biedt, dient u hiervoor zelf te informeren bij de zorgverzekeraar.

Betalingsvoorwaarden

De cliënt verplicht zich de betaling binnen 14 dagen na de factuurdatum over te maken. Dit staat tevens vermeld op de factuur. Wanneer er niet binnen deze termijn wordt betaald zal een betalingsherinnering worden gestuurd. Indien het openstaande bedrag niet alsnog binnen 14 dagen is ontvangen, wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau (incassokosten € 40,00). Wordt er hierna niet aan de betalingsplicht voldaan, dan is Medemens genoodzaakt de vorderingen aan u uit handen te geven. De kosten die hieraan verbonden zijn komen, conform de wet, volledig voor uw rekening. Bij betalingsachterstand zal verdere behandeling worden opgeschort totdat de cliënt aan zijn/haar betalingsverplichting heeft voldaan.

Verhindering

Afmelden is wenselijk zo snel mogelijk te doen, door te bellen of een bericht (sms/app/telefoon/email) achter te laten. Wanneer een afspraak minder dan 24 uur van te voren wordt afgezegd of vergeten wordt, zal deze in rekening worden gebracht.